Presentació de la Comissió Suport a la diversitat
El dia 12 de març vam presentar a les families de l'escola la Comissió de suport a la diversitat que hem impulsat des de l'AMPA. Tot seguit us fem un petit resum del que vam parlar en aquesta xerrada, per tal que tothom qui no hi va poder assistir en tingui coneixement.


En primer lloc vam explicar que aquesta comissió va néixer de la necessitat de les families de visibilitzar i normalitzar la diversitat i que la formem pares i mares tant d'infants que formen part de col·lectius minoritaris (necessitats educatives especials, diversitat funcional, etc.) com d'altres que no formen part de cap col·lectiu concret. Som homes i dones que provenim d'àmbits laborals diferents, amb moltes ganes de col·laborar i amb una gran iniciativa. Vam posar èmfasi en el fet que la nostra tasca és paral·lela a la de la comunitat educativa, no pas equivalent.Això vol dir que els nostres objectius es centren en l'acompanyament de família a família per tal d'evitar la sensació de soledat, l'orientació quant a quins organismes oficials tenen disponibles dins i fora de l'escola, el suport per cumplimentar la documentació de sol·licituts d'ajuts, l'escolta activa i proposar xerrades/tallers/formacions de la mà de professionals especialitzats. La Comissió no substitueix en cap cas els mecanismes oficials que existeixen a disposició de les families, que són els qui identifiquen, avaluen i atenen les necessitats educatives dels i les alumnes. En segon lloc vam fer un apunt sobre aquests mecanismes de què disposen les families, a saber l'EAP (equip d'assessorament psicopedagògic), que és qui determina quin infant necessita un pla individualitzat i ve a l'escola un cop per setmana, la CAD (comissió d'atenció a la diversitat), formada per l'EAP i personal docent de l'escola, que són qui duen a terme els plans individualitzats, el CDIAP i el CSMIJ (organismes externs a l'escola però que hi col·laboren estretament) i alguns altres.

Tot seguit vam anomenar alguns dels col·lectius que contempla la comissió, com ara la diversitat funcional, sexual i cultural o els diferents perfils que requereixen atenció diferenciada quant a l'aprenentatge.

Per acabar vam parlar de la importància d'identificar i desmuntar els mites i els estereotips que envolten la diversitat i en dificulten la seva identificació. Tòpics com ara que un infant amb autisme no vol contacte físic, que un infant amb altes capacitats aprèn sol o que a una criatura que pateix una crisi epilèptica li hem de posar un llapis a la boca. Per acomiadar-nos vam convidar els presents a fer córrer la idea d'aquest projecte per a que pugui germinar en altres escoles i vam visionar el curt “El cassó del Gerard”, que us convidem a veure en el següent enllaç: https://youtu.be/FklZXOOsNW8
Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp